چه شغلی را انتخاب کنم؟

چه شغلی را انتخاب کنم؟

انتخاب شغل یکی از دشوارترین و البته مهم‌ترین مراحل زندگی است. بخش عظیمی از زندگی ما، با شغل و کسب و کار حرفه‌ای ما می‌گذرد. تقریباً از آغاز جوانی (دهه ۲۰) گرفته تا اواسط میان‌سالی (دهه ۶۰) ما درگیر فعالیت حرفه‌ای خواهیم بود.

12 اردیبهشت 1403

موانع کشف استعداد

موانع کشف استعداد

همه‌ی ما می‌دانیم که شناخت استعدادهای ذاتی‌مان، اهمیت زیادی دارد. این استعدادها، می‌توانند آفریننده‌ی مهارت‌هایی باشند که روی زندگی ما اثر بالقوه و مهمی خواهند داشت.

14 فروردین 1403

همه چیز درباره تکنولوژی هوش مصنوعی برای کودکان

همه چیز درباره تکنولوژی هوش مصنوعی برای کودکان

هوش مصنوعی (AI) توانایی کامپیوترها برای انجام فعالیت‌هایی است که جزو مشخصه‌های هوشمندی انسان هستند، مثل پردازش زبان، درک تصاویر، تشخیص الگو و … و در سال‌های گذشته، ادغام اینترنت و رایانه، رویکردهایی را به‌سوی این تکنولوژی ایجاد نموده است که بر مبنای تحلیل آماری بر دیتاست‌های عظیم است، و اجازه به‌وجودآوردن مدل‌های پیش‌بینی خیلی دقیقی را فراهم نموده است. امروزه این توانمندی‌ها در برنامه‌های کاربردی گوناگونی (از پزشکی تا ماشین‌های فاقد سرنشین، بورس و …) کاربرد دارند.

19 آذر 1401

بهترین سن برای استعدادیابی کودکان چه زمانی است؟

بهترین سن برای استعدادیابی کودکان چه زمانی است؟

کودکی بهترین سن برای شناسایی و کشف استعدادها است؛ زیرا زمان بیشتری برای رشد و پرورش استعدادها وجود دارد. به عنوان والدین کودکان خود، می‌توانید از طریق تست‌های استعدادیابی، به کشف استعدادها و توانمندی‌های فرزند خود بپردازید و آنها را پرورش دهید. این روند باعث می‌شود که فرزند شما در آینده، تواناهایی بر اساس استعداد و علاقه‌اش داشته باشد و مشغول به یک کار بر اساس آن‌ها شود. اما نکته مهمی که باید برای این مسئله در نظر داشته باشید تشخص بهترین زمان برای استعدادیابی کودکان است.

09 آبان 1401

همه چیز درباره تفاوت کمال گرایی مثبت و منفی

همه چیز درباره تفاوت کمال گرایی مثبت و منفی

اگر کمالگرایی در مسیر درستش بیفتد فرایند هدف‌گذاری و تلاش و نهایتاً دستیابی را تقویت می‌کند و اگر در مسیر نادرست قرار گیرد این زیاده ­خواهی‌ها به کمال­گرایی ناسالم یا ناهنجار که سقوط و بی‌ انگیزگی و لذت نبردن از زندگی را در پی خواهد داشت منتهی می شود.

04 شهریور 1401

از چه سنی به کودکان زبان دوم یاد بدهیم؟

از چه سنی به کودکان زبان دوم یاد بدهیم؟

آموزش زبان دوم به کودکان یکی از دغدغه های والدین در عصر جدید بوده که طبق تحقیقات انجام ­شده، محققان زمان مناسب برای یادگیری یک زبان در جهت مسلط شدن بر آن را قبل از سن بلوغ بیان می‌کنند. زیرا ذهن شخص تا پیش‌ازاین سن در بهترین شرایط خود برای فراگرفتن قواعد و اصول زبانی قرار دارد. یکی از عاداتی که این روزها بین والدین فراگیر شده است، ثبت‌­نام کودکان در کلاس‌های زبان است.اما پرسش اینجاست که:

04 شهریور 1401